nwistrand

Kategori: Upplevelser/Resor

Efter tolv timmars sömn

Efter en drös med tidiga mornar hade jag äntligen en ledig dag idag som jag såklart tog sovmorgon på! Så efter tolv timmars sömn inatt kan jag nästan kalla mig utvilad, så skönt!

Idag har Henrik och jag varit i Motala. Utelunch, kolla lite på stan och shoppa skolgrejs var planen, och det blev en himla mysig dag!

Kapitel nummer åtta

Ni kanske minns att jag i början av sommaren önskade att tiden bara skulle gå så att det blev just augusti? Den önskan blev ju verklighet eftersom att tiden bara har rusat undan. Klockan 17 idag fick Henrik sin semester, och jag får det nästa fredag!!! H u r   u n d e r b a r t ?

Vi har en hel del planer för vår lediga tid de här veckorna framöver men vi tar väl det allteftersom.

Kollade såklart tillbaka i arkivet för att se vad som hände i augusti förra året:

Vi hade en helhärlig dag på Liseberg med Becca & Oskar! Samma kväll blev det ett besök på matfestivalen vilket vi ska göra till tradition. // Vi inredde i vårt nya hem // Jag gjorde goda frukostar innan jag satte igång med terminens sista plugg.Jag tycker det är viktigt att göra vardagen mysig och lite extra härlig, och det lyckades vi ju verkligen med. Jag jobbade sista rycket och fick verkligen upp ögonen för sushi  // Henrik överraskade mig med blommor och biobiljetter en dag när jag kom hem från jobbet // Vi lärde känna Skövde.
Jag hängde en helg i Södertälje med familjen för att se brorsan spela hockey, såklart åt vi sushi... // Jag träffade en vän och fikade // Var inne i en period då jag bakade otroligt mycket, främst bröd. Typiskt höst tänker jag. Blir nog likadant i år // Tränade mycket och pw:ade ofta ner till stranden // Var på mitt gamla jobb och jobbade lite extra. Saknar det nu!

Ett år

Tänk att det redan gått ett helt år, sedan vi blåste upp luftmadrassen, köpte en massa gottis och skulle sova sista natten i vår förra lägenhet..

Idag är det alltså ett år sedan vi flyttade till en ny stad och ett nytt hem. Där och då tyckte jag att det både var lite spännande men också lite motigt. Att flytta flera mil från familj, släkt, vänner och jobb är väl inte så roligt..

Men idag tänker jag på vilken resa vi har gjort, både tillsammans och individuellt och att jag har hamnat i nya situationer som jag växt så mycket av. Det har varit ett väldigt bra år i Skövde, och jag känner mig inte helt redo att flytta därifrån  ä n n u  .

Hjo

I veckan bestämde vi oss för att spendera lördagen i Hjo - sagt och gjort - och å vilken fin dag vi hade ♥

Direkt när vi kom dit var vi rätt hungriga så vi letade på ett matställe som verkade bra, det var ett fint område och maten var jättebra. Eftersom att vi i stort sett aldrig äter bakpotatis hemma så passade jag på att äta det, smarrigt!

Sedan blev det minigolf (och vinsten gick inte helt otippat till mig hehe.. Dock väldigt jämnt), promenad vid vattnet och slutligen köpte vi glass innan vi åkte hem igen.

Vi hade så fint väder och det var bara en så mysig dag. Tacksam!

Att äntligen springa i mål

Men jaaaaaaa, dagen kom till slut!

Gårdagen har sjunkit in lite och det känns förhimla bra alltså! Men vi tar dagen från början...:

#1 Efter flera dagar av grått väder och regn, möttes jag av en jätteblå och härlig himmel. Bra start!
#2 Jag, direkt efter opponeringen, var såå glad för att det kändes så bra. Fick även veta på en gång att vi blev godkända. Underbart!
#3 Lunchbuffén som vi blev bjudna på.

#4 Vi visste egentligen inte så mycket om hur dagen skulle se ut, men efter att vi ätit upp anordnade lärarna en liten cermoni för oss och gav oss intyg för väl genomförande.
#5 SKÅL!

Efter opponeringen, lunchen och cermonin så gick jag och Sara, Maria, Anja & Lena till Systemet för att shoppa inte mindre än  t r e  flaskor bubbel. Här skulle det firas minsann!!

Vi gick hem till mig och bosatte oss på balkongen. Där hade vi det sjukt bra - sol men med svalkande vindar, massa bubbel, jordgubbar och annat snacks.

Vi hade till kvällen bokat bord på Mangos och vi blev serverade sjuuukt god mat. Hade det så himla roligt, vilka härliga tjejer!!

★ Jag är verkligen HUR nöjd som helst med min examensdag, från början till slut, både med prestation och hur vi sedan firade.

För vi har tagit examen

E X A M E N !

Har haft en jättebra dag verkligen! Tänker dock att jag skriver mer om det imorgon - mycket intryck, en hel del bubbel i kroppen och så är jag halvt utslagen nu känner jag.. Men - tänk att det är klart nu (ja, B-uppsatsen är ju under rättning så helt klart är det ju inte, men jag har inget annat än det). Jag klarade det!Två härliga bilder från dagen, vi satt på min balkong och hade det SÅ bra. Och när jag kom hem nu på kvällen så hade världens finaste mammafamilj skickat paket på posten.<3 Blev alldeles gråtig av det fina kortet - tacksam!!

Fifty shades darker

Efter två år och fem dagars väntan var det idag äntligen dags för Emelie & mig att se Fifty shades darker. Om det var värt all väntan? Jaaa, verkligen!

Lite Norrlandsluft var det jag behövde

Det gör något med mig att komma upp till norr alltså. Resan vi gjorde dit upp för tre veckor sedan var så välbehövlig för mig.  Lite Norrlandsluft var nog det jag behövde <3

Bjussar på lite osedda bilder från vår jättemysiga helg där.

Bio och burgare

Nu är vi ombord i våran lilla kupé igen. Håller tummarna att hemresan går lika smidigt som ditresan. Känns tråkigt att lämna, även om det blir skönt att komma hem igen.

Igår var vi på bio och såg Assassin's creed. At first tänkte jag att det kanske inte var en film för mig men jag tyckte att den var bra! Så mysigt med bio, vi gör det alldeles för sällan egentligen. Efter bion började vi bli lite hungriga (vi hade alltså stått oss från frukosten kl. 9 till kl. 20 haha), så det blev burgare på Allstar.

När vi kom tillbaka till hotellet gick vi upp till Skybar'en och tog oss lite dricka. Ett bra avslut på en toppendag verkligen.

Sinnesro

Våra fina dagar här uppe i norr fortsätter, och idag mötte vi upp Pauline, Jonas & Theodor som kom och åt frukost med oss på hotellet. Och vilken underbar hotellfrukost! Det fanns allt som jag tycker ska finnas och det är ju verkligen bästa starten på dagen. Så glad att vi ska äta där imorgon igen.

Min fina moster <3 härligt att vi har varandra även fast vi inte ses ofta.

Efter frukosten och vi hade sagt hejdå, så tog jag och Henrik oss en promenad vid vattnet. Det var så fint ute. När vi kom tillbaka till hotellet så gick vi till spaavdelningen, och det var  s å  skönt! Känner mig lite smått som en ny människa nu klyschigt nog. Så lugn och harmonisk. Verkligen sinnesro. Nu ska vi mysa vidare här innan vi tar tag i kvällens planer.

Hej från tåget

Igårkväll klev vi på tåget upp mot norr, och nu har vi cirka en timme kvar. Så smidigt och bekvämt ju. Vi har båda lyckats sova gott också, även om det var svinkallt haha. Vi har fått i oss lite frukost och nu väntar vi väl bara mest på att komma fram. Så härligt att komma iväg lite <3

Först när vi kommer fram blir det nog en liten runda på stan eftersom att vi inte kan checka in på hotellet på en gång, och ikväll ska vi på middag hos min moster! Inte varje dag jag kan säga så.

Every day is a disco day

Snart en vecka sedan vi for till Stockholm så nu är det ju dags att skriva om våra härliga dagar där! Förra fredagen alltså, så hämtade jag upp mamma efter jobbet och så blev det en smarrig sushilunch innan vi tog tåget upp till Stockholm, där vi mötte upp min farmor & faster som vi skulle sällskapa med. Vi tog oss till hotellet - Hotell Hellsten som vi är jättenöjda med. Anledningen för att vi åkte upp till Stockholm var för att se Alcazars show som de har på Hamburger Börs, som var så bra! Vem blir inte glad av musik, dans, glitter och humor?

Kanonbra dagar verkligen, här kommer lite tagna bilder från resan.

Bild 1: Massor av ljusbelysning i Stockholm, såklart!

Bild 2: Vårt fina hotellrum

Bild 3: Mamma och jag, världens bästa <3

Bild 1: Jag lånade världens snyggaste klänning av mamma, här lite närbild och i tidigare tidigare inlägg syns den bättre i sin helhet

Bild 2: Hamburger Börs var ordentligt pyntat med massvis av discokulor och julgranar m.m.

Bild 3: Alcazar i deras show

Ätit har vi gjort såklart också...

Bild 1: Julbordet innan showen. Utbudet var så bra för det var mer än det vanliga traditionella så det fanns en hel del jag åt (är annars inte så förtjust i julbord).

Bild 2: Hotellfrukosten, som absolut fick godkänt

Bild 3: Den supergoda lunchen vi åt innan vi tog tåget hem igen

Härligaste starten på den nya månaden

Nu är vi hemkomna efter ett såå bra dygn i Stockholm! Vi har verkligen haft det hur härligt som helst och jag ska berätta mer men först måste jag fixa ihop alla bilder och texter till det, så det kommer. Vi har i alla fall ätit gott, sett en grym show, shoppat m.m. Visar er några bilder så länge.

Jag och min fantastiska mamma // Lite av hotellrummet

Bild från julshowen med Alcazar // Jag innan vi for till showen

Årets julefest

Nu är jag precis hemkommen från årets julefest med kollegorna! Årets första julbord (mysigt även om jag inte äter så mycket av det), mycket skratt och så avslutade vi med att kavla upp ärmarna och slåss till julklappsspelet haha, höjdpunkten. I år gick det jättebra för mig och jag håvade in julklapp efter julklapp, och kom därifrån med en liten gullig vimpel. Trevlig kväll!

Hemresa

Om ett par timmar är det dags att hoppa på tåget och fara hem igen och som ni nu vet så längtar vi alla verkligen hem nu. Jättekul att vara uppe och träffa släkten men ja, hemma är alltid hemma

Tänkte berätta lite om de senaste dagarna.

Mitt, i stort sett enda köp här uppe, men såå snygg. En tunika med snyggaste mönstret. Trivdes så i den!

Vi for till O'learys igår för att Günther skulle uppträda (haha) alltså fråga mig inte varför vi skulle dit.. mest som rolig grej. Dock var vi inte kvar så länge att vi såg honom, men vi hade SÅ kul verkligen. Och kan tänka att folk tycker det verkar udda att jag var ute med min mamma och hennes moster (även hennes äldsta dotter följde med), men jag kan säga att vi är typ jämåriga allihopa så det är inte så konstigt ändå ;)
Och det obligatoriska onyttiga utenatt-maten!

Igår var vi och sa hejdå för den här gången till Theodor & Pauline och efter det var vi på min kusins 13-årskalas.