nwistrand

Kategori: Upplevelser/Resor

Fifty shades darker

Efter två år och fem dagars väntan var det idag äntligen dags för Emelie & mig att se Fifty shades darker. Om det var värt all väntan? Jaaa, verkligen!

Lite Norrlandsluft var det jag behövde

Det gör något med mig att komma upp till norr alltså. Resan vi gjorde dit upp för tre veckor sedan var så välbehövlig för mig.  Lite Norrlandsluft var nog det jag behövde <3

Bjussar på lite osedda bilder från vår jättemysiga helg där.

Bio och burgare

Nu är vi ombord i våran lilla kupé igen. Håller tummarna att hemresan går lika smidigt som ditresan. Känns tråkigt att lämna, även om det blir skönt att komma hem igen.

Igår var vi på bio och såg Assassin's creed. At first tänkte jag att det kanske inte var en film för mig men jag tyckte att den var bra! Så mysigt med bio, vi gör det alldeles för sällan egentligen. Efter bion började vi bli lite hungriga (vi hade alltså stått oss från frukosten kl. 9 till kl. 20 haha), så det blev burgare på Allstar.

När vi kom tillbaka till hotellet gick vi upp till Skybar'en och tog oss lite dricka. Ett bra avslut på en toppendag verkligen.

Sinnesro

Våra fina dagar här uppe i norr fortsätter, och idag mötte vi upp Pauline, Jonas & Theodor som kom och åt frukost med oss på hotellet. Och vilken underbar hotellfrukost! Det fanns allt som jag tycker ska finnas och det är ju verkligen bästa starten på dagen. Så glad att vi ska äta där imorgon igen.

Min fina moster <3 härligt att vi har varandra även fast vi inte ses ofta.

Efter frukosten och vi hade sagt hejdå, så tog jag och Henrik oss en promenad vid vattnet. Det var så fint ute. När vi kom tillbaka till hotellet så gick vi till spaavdelningen, och det var  s å  skönt! Känner mig lite smått som en ny människa nu klyschigt nog. Så lugn och harmonisk. Verkligen sinnesro. Nu ska vi mysa vidare här innan vi tar tag i kvällens planer.

Hej från tåget

Igårkväll klev vi på tåget upp mot norr, och nu har vi cirka en timme kvar. Så smidigt och bekvämt ju. Vi har båda lyckats sova gott också, även om det var svinkallt haha. Vi har fått i oss lite frukost och nu väntar vi väl bara mest på att komma fram. Så härligt att komma iväg lite <3

Först när vi kommer fram blir det nog en liten runda på stan eftersom att vi inte kan checka in på hotellet på en gång, och ikväll ska vi på middag hos min moster! Inte varje dag jag kan säga så.

Every day is a disco day

Snart en vecka sedan vi for till Stockholm så nu är det ju dags att skriva om våra härliga dagar där! Förra fredagen alltså, så hämtade jag upp mamma efter jobbet och så blev det en smarrig sushilunch innan vi tog tåget upp till Stockholm, där vi mötte upp min farmor & faster som vi skulle sällskapa med. Vi tog oss till hotellet - Hotell Hellsten som vi är jättenöjda med. Anledningen för att vi åkte upp till Stockholm var för att se Alcazars show som de har på Hamburger Börs, som var så bra! Vem blir inte glad av musik, dans, glitter och humor?

Kanonbra dagar verkligen, här kommer lite tagna bilder från resan.

Bild 1: Massor av ljusbelysning i Stockholm, såklart!

Bild 2: Vårt fina hotellrum

Bild 3: Mamma och jag, världens bästa <3

Bild 1: Jag lånade världens snyggaste klänning av mamma, här lite närbild och i tidigare tidigare inlägg syns den bättre i sin helhet

Bild 2: Hamburger Börs var ordentligt pyntat med massvis av discokulor och julgranar m.m.

Bild 3: Alcazar i deras show

Ätit har vi gjort såklart också...

Bild 1: Julbordet innan showen. Utbudet var så bra för det var mer än det vanliga traditionella så det fanns en hel del jag åt (är annars inte så förtjust i julbord).

Bild 2: Hotellfrukosten, som absolut fick godkänt

Bild 3: Den supergoda lunchen vi åt innan vi tog tåget hem igen

Härligaste starten på den nya månaden

Nu är vi hemkomna efter ett såå bra dygn i Stockholm! Vi har verkligen haft det hur härligt som helst och jag ska berätta mer men först måste jag fixa ihop alla bilder och texter till det, så det kommer. Vi har i alla fall ätit gott, sett en grym show, shoppat m.m. Visar er några bilder så länge.

Jag och min fantastiska mamma // Lite av hotellrummet

Bild från julshowen med Alcazar // Jag innan vi for till showen

Årets julefest

Nu är jag precis hemkommen från årets julefest med kollegorna! Årets första julbord (mysigt även om jag inte äter så mycket av det), mycket skratt och så avslutade vi med att kavla upp ärmarna och slåss till julklappsspelet haha, höjdpunkten. I år gick det jättebra för mig och jag håvade in julklapp efter julklapp, och kom därifrån med en liten gullig vimpel. Trevlig kväll!

Hemresa

Om ett par timmar är det dags att hoppa på tåget och fara hem igen och som ni nu vet så längtar vi alla verkligen hem nu. Jättekul att vara uppe och träffa släkten men ja, hemma är alltid hemma

Tänkte berätta lite om de senaste dagarna.

Mitt, i stort sett enda köp här uppe, men såå snygg. En tunika med snyggaste mönstret. Trivdes så i den!

Vi for till O'learys igår för att Günther skulle uppträda (haha) alltså fråga mig inte varför vi skulle dit.. mest som rolig grej. Dock var vi inte kvar så länge att vi såg honom, men vi hade SÅ kul verkligen. Och kan tänka att folk tycker det verkar udda att jag var ute med min mamma och hennes moster (även hennes äldsta dotter följde med), men jag kan säga att vi är typ jämåriga allihopa så det är inte så konstigt ändå ;)
Och det obligatoriska onyttiga utenatt-maten!

Igår var vi och sa hejdå för den här gången till Theodor & Pauline och efter det var vi på min kusins 13-årskalas.

En väldigt lång måndag

En väldigt lång men också väldigt bra!

Mammas moster pluggar och idag skulle de vara på plats i Umeå, så 06.15 satt vi i bilen för att sällskapa och for dit, vilket tog 3½ timme enkel resa. Väl där fick jag, mamma och syskonen fördriva på valfritt sätt och det gjorde vi riktigt bra tycker jag. Barnen åkte i en skatepark, vi åt sushi och hade det himla fint i solen och så kollade vi i lite affärer. Det var dock skönt när hon slutade för dagen och vi kunde fara hemåt igen. Det ska bli så galet skönt att få sova haha. Men först lite mat, plugg och sen ringa till min Henrik. Saknar honom så <3

Eriksson #15

Måndag igen, tillbaka hemma efter en toppenbra helg i Åmål, där kvalet inför Tv-pucken spelades. Vi har hunnit med en hel del..

Vi stannade i Trollhättan jäms med vägen för att gå på Saab car Museum, ett måste från Henriks sida då han äälskar Saab. Jag tyckte också det var roligt att gå runt och kika. Efter det åt vi snabbmat (så sjukt gott ibland haha) innan vi åkte vidare.

Alla föräldrar fick en tröja med deras barns namn & nummer på, så rolig idé tycker jag. Världens bästa Eriksson #15 .

Kvalet gick bra kan man säga med vinst 4 av 5 matcher, vilket gav dem en första placering i kvalet och därmed en plats i riktiga Tv-pucken som är i Malmö i november! Alltså sååå roligt, så stolta så vi smäller av <3

Hemma från Öarnas stad

Då var vi åter hemkomna efter en otroligt härlig tripp till huvudstaden! ★ Vi har haft det såå bra och jag är glad att vi hann med att göra den här lilla resan nu innan tufft sommarschema börjar, flytt osv. Visar lite bilder från lite av allt som vi hunnit med.

Vi bodde på Hotell Tegnérlunden. Där har vi bott innan och varit riktigt nöjda, och lyckan när vi kom dit och fick se att vi fått hörnrummet! Det var väldigt fint och fräscht så ännu en gång ger vi tummen upp!

Henrik ville att vi skulle ta en sväng förbi Armémuseet så det gjorde vi och jag blev positivt överraskad. Det var intressant och bra.

Efter middagen igår så gick vi en runda och hamnade vid Rosenbad. Roligt att bara strosa runt och kika in byggnader och människor och bara vara.

Obligatoriskt Espresso House-fika på ett av alla tusen som finns där uppe haha, men vi har ett speciellt som vi brukar gå till. Så mysigt att sitta där och låta lite tid gå innan vi skulle till centralen igen.

Allt har verkligen klaffat och gått så bra; vädret har varit toppen, vi har ätit gott, vi har gjort exakt vad vi velat göra och haft det så bra.. och allt detta tillsammans med min Henrik! Jag har verkligen sådan tur ★ ★

Det bästa med att boka en resa så tätt inpå..

..är att man slipper vänta så länge!

Jag valde att jobba båda perioderna i sommar vilket innebär semester = 0. Därför tog jag mig ledigt nu på onsdag, så efter jobbet på tisdag åker vi upp till Stockholm för ett dygn där! Ska bli så härligt verkligen, bara strosa runt, shoppa lite, äta och dricka gott, eventuellt gå på Grönan, bo på hotell, äta frulle m.m. Längtar så.

Letade fram bilder från vår Stockholmsresa 2013, snacka om att min fotostil bytt upp sig lite sedan dess haha men det är verkligen så roligt att ha kvar och kolla tillbaka på.

Ett äventyr en Nationaldag som denna

En sån lång dag! Men vi har hunnit med mycket och haft en jättebra dag.

Vi var ute till stugan en sväng. Jag strosade runt i kjol, vi grillade burgare och så fikade vi på en raw-tårta som jag bakade igår och hade det allmänt väldigt fint. Vi hann fara hem en sväng innan vi for till Henriks pappa. Hans sambo hade sett en annons på Blocket hon var intresserad av så vi tog en liten tripp dit. Jag trodde aldrig vi skulle hitta hem igen! In på grusvägar sa gps'en "kör 10 kilometer" haha det bådade inte gott men ett köp blev det när vi hittade fram och vi kom hem hela.

En kortvecka framför oss nu då, men jag jobbar bara tisdag, torsdag och fredag. Förutom jobb ska jag klämma in köris, studentfirande, annat "hemligt" firande och massa annat som jag tar mer allteftersom.

Miriam Bryant på Ritz

Vilken kväll vi hade igår, såå rolig verkligen! Först hemma hos Becca där vi åt och så, sen for vi till Ritz där Miriam Bryant skulle spela. Så otroligt duktig och naturlig tjej. Var verkligen roligt att se henne live, trots att jag lovat mig själv att "aldrig" gå dit igen när någon stor spelar, efter att vi var där och såg Norlie & kkv. Folk är som galna och ska till varje pris fram och man står som packade på varandra. Jag har inte klaustrofobi eller cellskräck men det blir tusan nästan lite mycket för även mig haha! Men nu dröjer det nog ett tag tills jag går dit igen, men hur eller hur, en riktig toppenkväll och jag är glad att vi fick tag på biljetter.

Jag hade innan bestämt mig för att jag vill ha en svart tröja och rosa naglar. Hade varken en fin svart tröja eller rosa nagellack, så i ren chansning sprang jag ner på det lilla torget vi har för att kola utbudet och jag hittade faktiskt vad jag sökte! Riktigt bra blev det dessutom. Ibland har man tur.

En drös med härliga bilder från kvällen:
Jag som bara dricker gula cider // Beccisen och jag // Mer cider och shots på Ritz
Miriam // Vi igen // Och så Miriam. Hon var så bra i pauserna också, tar med mig mycket av peppen som hon sa.