nwistrand

Kategori: Upplevelser/Resor

En väldigt lång måndag

En väldigt lång men också väldigt bra!

Mammas moster pluggar och idag skulle de vara på plats i Umeå, så 06.15 satt vi i bilen för att sällskapa och for dit, vilket tog 3½ timme enkel resa. Väl där fick jag, mamma och syskonen fördriva på valfritt sätt och det gjorde vi riktigt bra tycker jag. Barnen åkte i en skatepark, vi åt sushi och hade det himla fint i solen och så kollade vi i lite affärer. Det var dock skönt när hon slutade för dagen och vi kunde fara hemåt igen. Det ska bli så galet skönt att få sova haha. Men först lite mat, plugg och sen ringa till min Henrik. Saknar honom så <3

Eriksson #15

Måndag igen, tillbaka hemma efter en toppenbra helg i Åmål, där kvalet inför Tv-pucken spelades. Vi har hunnit med en hel del..

Vi stannade i Trollhättan jäms med vägen för att gå på Saab car Museum, ett måste från Henriks sida då han äälskar Saab. Jag tyckte också det var roligt att gå runt och kika. Efter det åt vi snabbmat (så sjukt gott ibland haha) innan vi åkte vidare.

Alla föräldrar fick en tröja med deras barns namn & nummer på, så rolig idé tycker jag. Världens bästa Eriksson #15 .

Kvalet gick bra kan man säga med vinst 4 av 5 matcher, vilket gav dem en första placering i kvalet och därmed en plats i riktiga Tv-pucken som är i Malmö i november! Alltså sååå roligt, så stolta så vi smäller av <3

Hemma från Öarnas stad

Då var vi åter hemkomna efter en otroligt härlig tripp till huvudstaden! ★ Vi har haft det såå bra och jag är glad att vi hann med att göra den här lilla resan nu innan tufft sommarschema börjar, flytt osv. Visar lite bilder från lite av allt som vi hunnit med.

Vi bodde på Hotell Tegnérlunden. Där har vi bott innan och varit riktigt nöjda, och lyckan när vi kom dit och fick se att vi fått hörnrummet! Det var väldigt fint och fräscht så ännu en gång ger vi tummen upp!

Henrik ville att vi skulle ta en sväng förbi Armémuseet så det gjorde vi och jag blev positivt överraskad. Det var intressant och bra.

Efter middagen igår så gick vi en runda och hamnade vid Rosenbad. Roligt att bara strosa runt och kika in byggnader och människor och bara vara.

Obligatoriskt Espresso House-fika på ett av alla tusen som finns där uppe haha, men vi har ett speciellt som vi brukar gå till. Så mysigt att sitta där och låta lite tid gå innan vi skulle till centralen igen.

Allt har verkligen klaffat och gått så bra; vädret har varit toppen, vi har ätit gott, vi har gjort exakt vad vi velat göra och haft det så bra.. och allt detta tillsammans med min Henrik! Jag har verkligen sådan tur ★ ★

Det bästa med att boka en resa så tätt inpå..

..är att man slipper vänta så länge!

Jag valde att jobba båda perioderna i sommar vilket innebär semester = 0. Därför tog jag mig ledigt nu på onsdag, så efter jobbet på tisdag åker vi upp till Stockholm för ett dygn där! Ska bli så härligt verkligen, bara strosa runt, shoppa lite, äta och dricka gott, eventuellt gå på Grönan, bo på hotell, äta frulle m.m. Längtar så.

Letade fram bilder från vår Stockholmsresa 2013, snacka om att min fotostil bytt upp sig lite sedan dess haha men det är verkligen så roligt att ha kvar och kolla tillbaka på.

Ett äventyr en Nationaldag som denna

En sån lång dag! Men vi har hunnit med mycket och haft en jättebra dag.

Vi var ute till stugan en sväng. Jag strosade runt i kjol, vi grillade burgare och så fikade vi på en raw-tårta som jag bakade igår och hade det allmänt väldigt fint. Vi hann fara hem en sväng innan vi for till Henriks pappa. Hans sambo hade sett en annons på Blocket hon var intresserad av så vi tog en liten tripp dit. Jag trodde aldrig vi skulle hitta hem igen! In på grusvägar sa gps'en "kör 10 kilometer" haha det bådade inte gott men ett köp blev det när vi hittade fram och vi kom hem hela.

En kortvecka framför oss nu då, men jag jobbar bara tisdag, torsdag och fredag. Förutom jobb ska jag klämma in köris, studentfirande, annat "hemligt" firande och massa annat som jag tar mer allteftersom.

Miriam Bryant på Ritz

Vilken kväll vi hade igår, såå rolig verkligen! Först hemma hos Becca där vi åt och så, sen for vi till Ritz där Miriam Bryant skulle spela. Så otroligt duktig och naturlig tjej. Var verkligen roligt att se henne live, trots att jag lovat mig själv att "aldrig" gå dit igen när någon stor spelar, efter att vi var där och såg Norlie & kkv. Folk är som galna och ska till varje pris fram och man står som packade på varandra. Jag har inte klaustrofobi eller cellskräck men det blir tusan nästan lite mycket för även mig haha! Men nu dröjer det nog ett tag tills jag går dit igen, men hur eller hur, en riktig toppenkväll och jag är glad att vi fick tag på biljetter.

Jag hade innan bestämt mig för att jag vill ha en svart tröja och rosa naglar. Hade varken en fin svart tröja eller rosa nagellack, så i ren chansning sprang jag ner på det lilla torget vi har för att kola utbudet och jag hittade faktiskt vad jag sökte! Riktigt bra blev det dessutom. Ibland har man tur.

En drös med härliga bilder från kvällen:
Jag som bara dricker gula cider // Beccisen och jag // Mer cider och shots på Ritz
Miriam // Vi igen // Och så Miriam. Hon var så bra i pauserna också, tar med mig mycket av peppen som hon sa.

Urladdad men så glad

N U ! Är jag hemma igen efter två dagar på skolan. Som ni vet åkte jag dit med väldigt blandade känslor men jag kände bara att jag skulle göra mitt bästa och åh så bra det har gått! Från början till slut. Även fast jag inte haft litteraturen att gå efter så har det gått hur bra som helst och jag fick jättefin feedback på alla tre seminarier.

Idag hade vi först en presentation och sedan ett ledande gruppsamtal (jätteintressant båda två), och efter presentationen frågade läraren " Wow, jobbar du med det här?" Alltså! Jag blev så glad! Kommer leva länge på detta.

Jag skrev att jag och min pluggkompis (Sara) skulle sova kvar och när vi kom dit så var det värsta spökhuset? Som tur var sov vi i ett mindre hus bredvid som var mindre läskigt och till och med rätt fräscht. Vi hade det hur bra som helst. En liten chansning där med, vi har pluggat ihop sedan september men aldrig träffats - livet som distansstudenter. Men även det gick jättebra och vi gick verkligen ihop. Så roligt.

Nä men som sagt, det har gått så bra så jag hade inte alls behövt oroa mig så men när man verkligen vill något är det klart att man nojar. Skönt är det i alla fall att det är över för den här gången och att jag nu är hemma. Nu ska jag mysa ikapp med sambon. Hoppas ni haft fina dagar!

Ser man trevlig ut får man gå på gratis hockey

Hejsan hoppsan så var det visst fredag & helg! Hääärligt

I onsdags var vi på hockey i Saaben. Bland den absolut sjukaste match jag sett där, knappt släppt eländet än. Men ändå spännande såklart eftersom det var målrikt och att LHC tog sig från ledning, till stort underläge till lika. Slutade dock i förlust men en rolig sak var att Henrik & jag blev bjudna på matchen av ett äldre par. En sådan sak händer bara en gång och hela grejen var så knäpp; vi står i biljettkön och ska köpa biljetter och då kommer det en dam och frågar ifall vi vill ta två av deras biljetter och se matchen gratis. "Ni såg så trevliga ut" . Haha, man tackar!

Lule(å)resan

Nu är det en vecka sedan vi for till Lule så nu är det dags att blogga om resan också, tycker jag!

Onsdag/Torsdag - Tågresan gick faktiskt väldigt smidigt och bra vilket bara det gör en glad. Såklart en massa färdkost - viktigt! Eftersom vi klev på tåget vid 21 så kunde vi snart bädda ut i kupén och lägga oss vilket är skönt då det slår ihjäl mycket tid (det tar 16 timmar med tåg). När vi vaknade möttes vi av massor av snö! När vi kom fram blev vi hämtade av två släktingar. Vi gjorde oss hemmastadda hos mammas moster och på tredje bilden ser ni mig och deras lilla "chihuahua" Leo!

Fredag - som jag nämnt så var anledningen till den här resan en begravning, och den ägde rum på fredagen (20 nov). Det är ju aldrig roligt men det var jättefint ändå. Och även om det var en tråkig situation så var det kul att träffa släktingar som man inte annars träffar ofta.

När begravningen var slut, var även vi ganska slut.. Så det blev hämtmat; sushi (som jag börjat gilla massor nu!) vin och Idol. En lugn kväll.

Lördag - Vi började dagen med ...... melodikrysset!! Haha pensionärsvarning på det! Men vi hade det hur mysigt som helst med frulle till, och massor av klunkar kaffe. På tal om kaffe har jag nog aldrig druckit så mycket kaffe i mitt liv som på den här resan! Släktingar är vana vid att min mamma inte dricker det, så då passar de på att ge mig massor istället.

Och en efterlängtad sak jag gjorde på lördagen var att träffa min moster! Det var så mysigt. Vi kikade i affärer (och jag handlade typ i varje, så roligt att shoppa i andra städer), och fikade. Sen tog jag bussen "hem" igen på egen hand. Duktiga jag att veta vars jag ska kliva av trots att det var så mörkt;)...

Söndag - vi började dagen med en minnesgudstjänst då de skulle läsa upp namnen på de som gått bort, däribland min gammelmormor som vi hade begravning för. Vi åkte även och tittade på graven och det var så fint, även området runt om i den lilla byn var fint.

Sen hann vi inte så mycket mer än handling och packning innan det var dags att fara till tåget. Även resan hem gick bra. Måste bara säga att jag är så glad att jag följde med, hade underbara dagar där uppe trots omständigheterna. ❥‏

I sitt eget

Kom hem i förmiddags men har inte förmått mig att logga in här. Bland det värsta med att komma hem efter en sån här (intensiv) resa är att det blir så fruktansvärt tomt att komma hem. Det låter knäppt att säga för det är ju alltid skönt att komma hem, till sitt eget, till H och katterna (som varit hemma under tiden), mitt hem, mina saker, min säng osv. Men alltså, just nu känner jag mest för att ta nästa tåg upp igen, med H och katterna (och familjen såklart). Haha. Nä men om några dagar är jag säkert inne i mitt vanliga rull igen men första dagen hemma är bara väldigt... tom.

Vi har i alla fall haft jättefina dagar där uppe men jag tänkte dela upp inläggen så det kommer mer i veckan.

Smoke + Mirrors tour ✩

Några av alla bilder som jag tog i Globen, i onsdags.

M ä k t i g t , ordet som bäst beskriver hur det är att få se sina favoriter! Som jag sett framemot det här, i flera flera månader. Och det var verkligen sååååå bra. Jag tycker att i stort sett alla deras låtar är grymma men Radioactive och Demons kommer det alltid vara något speciellt med. Har så mycket minnen med de låtarna så att få höra dem live var fantastiskt. Hade gåshud rakt igenom.

De här killarna vet verkligen hur man gör en bra show och de fick nog alla där inne i Globen att känna sig speciella. Det här lever jag länge på.

Första dagen i Stockholm / HTL Kungsgatan

Dags att börja med Stockholmsinläggen tycker jag! Vi hade inte så värst mycket packning med oss men hur kul är det att kolla i affärer med väskor? Nä inte så roligt så vi kollade om möjligheten fanns att checka in tidigare vilket det som tur var gjorde. Vi dumpade av väskorna på hotellrummet och sen gick vi ut på stan. Vi hade en toppendag verkligen - vädret var på topp, god mat intogs på Kungshallen och förhoppningarna inför kvällen började verkligen stiga.

Tar med lite om hotellet nu också. Vi bodde på HTL Kungsgatan som ligger väldigt nära Hötorget. Allt var så bra, avstånd (centralt), personal, fräscht rum. Men ett minus har vi. Ett ganska stort minus om vi ska vara petiga för det är bland det viktigaste i en hotellvistelse enligt oss - fruuuukosten. Fy så tråkig den var!! Det som fanns var gott men alltså utbudet var rätt fattigt.

En superbra dag! I nästa inlägg skriver jag om konserten!

Vintertid

Här var det tyst! Jag har haft en riktigt rolig helg så nu är jag tillbaka igen med massor att blogga om. Kan ju säga att den extra timmen vi fick för att ställa om klockan kom väl till pass då det inte blivit mycket sömn i helgen, men det är väl så det ska vara!

I fredags, efter jobbet, så åkte jag till Örebro för inflyttningsfest hos en saknad vän! Hade verkligen så roligt.

Trots den sena kvällen på fredagen så gick jag upp tidigt på lördagen för att åka till min fina lillkusin och passa henne en stund. Lyckan! Efter det blev det en shoppingsväng och sen blev det hockey. Vår nya lördagstradition verkar det som? Tråkigt nog slutade det med förlust men det var en dåligt spelad match av båda lagen så inget underhållande direkt.

Bortastå fast på hemmaplan..

Söndag idag, och det gör inte mig så mycket då jag även har en ledig dag imorgon så min helg tar inte riktigt än. Jag ska kolla igenom en skoluppgift en sista gång sen ska den skickas in, annars är dagen oplanerad. Hoppas ni haft en lika bra helg som jag!

On top of the world

Bombar er lite med Imagine Dragons men det förstår ni nog!

Back home efter två helt underbara dagar i Stockholm! Jag delar upp vår vistelse i olika inlägg annars blir det lite mycket, men jag kan säga att konserten var verkligen så grymt bra!! Väl värt väntan om jag säger så. Allt har gått så himlans smidigt, med tåg, vi kunde checka in på hotellet på en gång, vi har fördrivit tid väldigt bra och så slapp vi den värsta kön in till Globen där vi också fick bra platser. Fantastiska dagar, som jag bara kan tacka min Henrik för <3